• Verlag Karl Alber
  • 1. Auflage 2020
  • Kartoniert
  • 304 Seiten
  • ISBN: 978-3-495-49038-9
  • Bestellnummer: P490383
The book investigates the topic of creativity by focusing on C.S. Peirce’s and A.N. Whitehead’s accounts of novelty. It is divided into three parts. The first part considers the problem of novelty from a philosophical point of view and examines the historical and theoretical connections between the two authors. The second and third parts explore, respectively, Peirce’s and Whitehead’s thoughts on novelty, analyzing their views from three different perspectives – phenomenological, gnoseological, and cosmological. Finally, their thoughts are compared in order to show their contributions to the issue of novelty.

Autor/in

Maria Regina Brioschi is currently cultrice della materia (teaching and research assistant) in Gnoseology at the Università degli Studi di Milano (Italy), where she earned her Ph.D. in Philosophy. She is an active member of Associazione Pragma and has recently edited the new Italian translation of Whitehead’s Process and Reality.

Thematisch verwandte Produkte

Whitehead Studien
Organismus als Prozess. Begründung einer neuen Biophilosophie

Organismus als Prozess

Spyridon A. Koutroufinis

Gebundene Ausgabe

59,00 €

Lieferbar in 3-5 Werktagen

Spekulative Vernunft, symbolische Wahrnehmung, intuitive Urteile. Höhere Formen der Erfahrung bei A.N. Whitehead

Spekulative Vernunft, symbolische Wahrnehmung, intuitive Urteile

Aljoscha Berve

Kartonierte Ausgabe

39,00 €

Lieferbar in 3-5 Werktagen

Auch erhältlich als eBook (PDF)

Prozessphilosophien. Wirklichkeitskonzeptionen bei Alfred North Whitehead, Henri Bergson und William James

Prozessphilosophien

Dennis Sölch

Kartonierte Ausgabe

44,00 €

Lieferbar in 3-5 Werktagen

Erziehung, Politik, Religion. Beiträge zu A.N. Whiteheads Kulturphilosophie

Erziehung, Politik, Religion

Dennis Sölch

Kartonierte Ausgabe

34,00 €

Lieferbar in 3-5 Werktagen

Produkt wird in den Warenkorb gelegt.
 
Weiter shoppen Zum Warenkorb Sie haben einen Artikel in den Warenkorb gelegt.

Artikel

Ausgabe

Einzelpreis

Menge

Gesamtpreis